Bokrean 2011

Jag har, sedan jag fastnade i läsandets garn på allvar, vid ca 11-12 års ålder, firat Bokrean som en andra julafton. Det var som en feber, hemma hos mig, när bokrea-katalogerna började rulla in. Jag och min mamma läste, kryssade för, diskuterade i en halv evighet, beställde och på bokreans första helgdag (vi bodde en bit utanför centrum), så åkte vi in och hämtade andäktigt ut vår förbestållda kasse (när man fortfaradne kunde göra så, min sorg var stor när det momentet togs bort - fast då började jag med Midnattsbesöken istället) och åkte sedan hem, gick igenom allt och läste, läste, läste. Vi var, båda två, som galna och vi älskade det.

 

När jag flyttade hemifrån så föll jag till stor del tillbaka på att handla på internetbokhandlarnas onlinereor, och toppade med ett par Midnattsbesök tillsammans med några riktigt inbitna vänner, för att riktigt kunna njuta ordentligt.

 

Sedan jag flyttade utomlands så har det här med bokrean blivit lite mindre laddat, såklart, eftersom jag inte kan få böckerna skickade ner hit till mig. De år som jag har åkt hem två gånger så har min mor hjälpt mig att shoppa online (ta emot, packa upp, skicka fakturanummer etc)  och jag packade ner allt när jag kom nästa gång och tog med mig, vilket i och för sig var toppen, jag njöt i fulla drag.

 

Men i år har vi inte  planerat att åka hem förens till jul, vilket lämnar få ursäkter till varför jag skulle handla på bokrean i år. Inga alls, faktiskt. Det blir onekligen komplicerat. Ergo, blir det ingen bokreashopping för mig i år, hur mycket det än smärtar mig.

 

Alltså undviker jag alla internetbokhandlar så mycket jag kan, med tanke på vilka förödande effekter det kan få.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: jessica

Förstår precis hur du känner.älskar oxå bokrean å ser fram emot den varje år men tycker tyvärr att utbudet har blivit kast.brukar köpa så mycket böcker att vi klarar oss hela året.som tur är så läser vi samma sorts böcker jag å mannen. Det kan inte vara kul att inte ha tillgång till allt man önskar.kram

2011-02-11 @ 07:55:06
URL: http://honneyhunn.wordpress.com
Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

hej hej! jag skickar det här till lite olika bloggar.



Har du lust att byta länkar´? :) isf så länka mig och säg till så länkar jag dig, om du vill :)

ps rösta gärna på mitt sl bidrag hur acess kort ska se ut, om du har lust alltså? :) http://design.sl.se/bidrag/5737/



kram! / robinhoods.se - GRATIS DESIGNHJÄLP.

2011-02-11 @ 21:38:23
URL: http://robinhoods.se
Postat av: Charlotte

Hejsvejs Emma!

Bokrean börjar nu på onsdag! Men i år har det inte varit någon reklam att tala om. Normalt brukar vi få allas erbjudande och stora luntor med deras böcker. Vi har fått ett litet blad från den butiken som är till salu som du är intresserad av :) Lägg bra bud! ca 15 pers är intresserade!

Vi ska troligen in första dagen till de 2 städer som ligger oss nära för att se om vi kan bättra på vårt bibliotek! ;) Dock kommer vi inte vara först i kön när de öppnar, hahaha!

Kram!

2011-02-21 @ 15:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0