Mot Svea Rike

 

 

Jag hade massor av inlägg planerade den här veckan, reflektioner över årets bästa böcker, om läsutmaningar, om att packa överfulla väskor med böcker och släpa hem dem till Sverige med allt vad det innebär. Om att man kanske skulle skaffa en läsplatta istället. Om allt möjligt, helt enkelt. Och så hade jag tänkt svara på mina fina kommentarer, som jag värderar så högt!

 

...men det kom så mycket annat i vägen. Möten, protokollskrivande, Luciafiranden, rapporter som måste slutföras och ändras innan jag åker och mitt i alltihopa, Förkylningen från Helvetet med feber, halsont, ömma öron, svettningar, nysningar, snor och allt vad det innebär. I natt är första natten på flera dagar då jag har kunnat sova någorlunda och jag hoppas på att locket för öronen skall släppa snart eftersom jag har en flygresa på sammanlagt ca 13 timmar frmför mig i natt, så vore det onkligen skönt om det släppte lite.

 

För att ändå få in lite julstämning här på bloggen så bjuder jag på bilder från Milimani Citys juldekoration!

 

 

 

Två bilder hann vi ta innan en vakt kom och sade till oss att det inte var tillåtet att ta bilder på dekorationerna.
Trodde knappt mina öron, men argumenterade inte. Det var inte vaktens beslut, han gjorde bara sitt jobb.

 

Jag har i alla fall i veckan läste klart "The Wonderful Surgeon and other poems"av Charles Mloka och har mycket blandade känslor inför den. Det finns vissa underbara gulkorn i den, men det finns också en massa dikter som jag ställer mig fullständigt frågande inför. Kanske beror det på att jag inte läser poesi så ofta, kanske beror det på att jag inte är Tanzanier och inte kan förstå den kultur som ligger till bakgrund för dikterna. Men en dikt på 16 verser om att tappa bort sitt bagage på Heathrow? Jag vet inte, måste funera på saken.

 

I kväll flyger vi som sagt till Svea Rike och det skall bli alldeles, alldeles underbart.


Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Awww! Välkommen till Sverige igen!! :)

2011-12-17 @ 07:01:41
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Duktiga Tjejen

Säger som Trillingnöten; välkommen till Sverige, med snöblandat regn och allt! :)

2011-12-17 @ 11:33:34
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: Fru E

Välkommen hem! Hoppas att öronen klarar flygresan bra!

2011-12-17 @ 11:57:25
URL: http://frue.bloggsida.se
Postat av: Josefin

Skickar många krya-på-dig-hälsningar!



Heathrow-väsk-dikten lät onekligen mystisk...

2011-12-17 @ 19:24:50
URL: http://nobelprisprojektet.blogspot.com
Postat av: a-lo (the book pond)

Välkommen hem! Hoppas du får uppleva lite vit jul som omväxling till värmen hos er.

2011-12-21 @ 11:21:24
URL: http://www.thebookpond.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0