Världsbokdagen!

I år infaller Världsbokdagen (23april) med Påskafton och för att underlätta firandet så uppmuntrar Svenska Unescorådet organisationer etc. att fira 13 April, det vill säga i dag. Jag mäste erkänna att jag faktiskt hade missat det här totalt, och alltså inte har förberett något firande. Annars hade jag nog i alla fall försök sno ihop något smart om litteraturens vikt för utveckling i utvecklingsländer, för det är en hjärtefråga för mig. Kanske om jag har tid i kväll.

 

Hur skall ni fira Världsbokdagen?


Kommentarer
Postat av: enligt O

Jag firar på den "riktiga" dagen med en bloggstafett. Häng gärna på om du vill!

2011-04-13 @ 12:02:27
URL: http://www.enligto.se
Postat av: Hanneles bokparadis på Hisingen

Läskunnighet och böcker är viktigt.

2011-04-13 @ 13:53:47
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jag var med i ett läsfrämjandeprojekt i Ulembwe 2005 och det var fantastiskt roligt. Vi köpte för många dollars värde böcker på kiswahili genom A Novel Idea och vår beställning gjorde att de tog in böcker på det språket i sortimentet. Undra om de fortfarande för barn och ungdomsböcker på kiswahili?

2011-04-13 @ 19:47:28
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vi firade stort på mitt bibliotek idag m bl a bokkafé. Trevligt! Men hemma har jag hittills sett film men inte läst :) Kanske läser desto mer på påskafton?!



Hur är det förresten m bibliotek där du befinner dig? Eller tillgången på böcker överhuvudtaget?

2011-04-13 @ 21:58:30
Postat av: Hermia

Vi firade stort på mitt bibliotek idag m bl a bokkafé. Trevligt! Men hemma har jag hittills sett film men inte läst :) Kanske läser desto mer på påskafton?!



Hur är det förresten m bibliotek där du befinner dig? Eller tillgången på böcker överhuvudtaget?

2011-04-13 @ 21:59:01
URL: http://hermiasay.blogspot.com
Postat av: Hermia

Vi firade stort på mitt bibliotek idag m bl a bokkafé. Trevligt! Men hemma har jag hittills sett film men inte läst :) Kanske läser desto mer på påskafton?!



Hur är det förresten m bibliotek där du befinner dig? Eller tillgången på böcker överhuvudtaget? (för de som inte "importerar" fr Sverige alltså :))

2011-04-13 @ 21:59:27
URL: http://hermiasay.blogspot.com
Postat av: Hermia

Sorry! Inte visste jag att jag kommenterade så flitigt igår. Trodde jag lyckades avbryta innan de publicerades, för jag kom på mer att skriva :)

2011-04-14 @ 10:32:28
Postat av: Emmas Bokhylla

Enligt O; skulle garna vara med, men maste forst kolla om jag kan tidsinstalla mina inlagg - annars kommer jag att befinna mig i Mombasa da.



Hannele: Absolut, bland det viktigaste, till och med!



Anna: Ah, vad spannande, det later hur haftigt som helst! A Novel Idea har fortfarande ett litet utbud på Kiswahili, inte sa jattemanga, men de finns dar!



Hermia: Ah, vad harligt, bokkafé, det hade jag uppskattat om det hade varit mitt bibliotek! Tillgangen pa bibliotek ar ytterst begransat har, en del skolor har det inte alls, en del har bara ett par fa larobocker. Stort problem har nere!

2011-04-15 @ 07:03:37
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0