Strömavbrott

Vi har haft ca tre veckor utan strömavbrott, mot tidigare varje dag, och har verkligen njutit av det, och kanske lite naivt trott att " nu är det över för den här gången", men självklart var det fel och i gårkväll igen så var vi strömlösa. Och efter ett par timmar i mörkret, när det har blivit lite för varmt, batterierna på alla datorerna är slut och man har bränt sig lite för många gånger på allt droppande stearin, då fattar man det vettiga beslutet att gå och lägga sig. Även om klockan är 20.30.


Och även om vi låg och snattrade om Schrödingers katt fram tills katten blev sårad och gick därifrån och tills elen kom tillbaka vid 21.45, så är man väldigt pigg väldigt tidigt på grund av detta, vilket i sig är rätt ovanligt.


Tänkte bara berätta det, eftersom det händer så sällan.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vet du hur det är att dömas och sitta i fängelse? Vet du vad ett frihetsberövande innebär? Det gjorde inte jag heller. Inte innan jag själv dömdes till 1 år och 2 månaders fängelse och placerades på Sveriges största säkerhetsklassfängelse för Kvinnor. Läs min blogg där jag skriver om domar, Hinseberg, Kriminalvården och brott. Läs, kommentera och ställ gärna frågor.



Vänliga hälsn.



Jessica

2011-04-19 @ 06:28:49
URL: http://tiohundraarton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0