Prix Femina Läsning April 2011

Jag har precis börjat läsa "Jag skall ta dig dit" av Joyce Carol Oates, mitt Prix Femina val för April månad (mer om läsutmaningen kan du läsa här). Joyce Carol Oates vann Prix Femina Étranger för The Falls (Fallen) 2005.

 

 

Jag har hittills bara hunnit 50 sidor, men jag har redan en känsla av att det kommer att bli en oerhört intressant läsupplevelse. Jobbig, men bra. Jag har redan fått starka sympatier för den plågade huvudpersonen och jag tror att det kommer att bli värre. Förmodligen, om jag känner JCO rätt.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Det är helt sjukt hur mycket du hinner läsa!!! Jobbar du inte människa? Jag tror jag måste säga upp mig för att hinna ikapp! =)

2011-04-02 @ 00:13:07
URL: http://www.cumlibrisnonsolus.blogspot.com
Postat av: P4 Extra

Hej!



Halkade in här via en länk och såg att du hade kul boktips på läsning och nya böcker och topplistor.



Jag har lagt en länk på vår sida för bokklubben med Lotta Bromé och Staffan Wennerlund som tipsar om månadens bok i P4 Extra på Sveriges Radio. Ljudinslagen är fria att bädda in.



Jag har lagt en länk på hemsidan till din blogg också så länka hemskt gärna tillbaka.



I senaste boktipset tipsar vi om "Drottningen vänder blad" - Alan Bennett



MVH



http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2151&grupp=6037



Ronnie - webbredaktör P4 Extra

Postat av: Emmas Bokhylla

Sarah: Ibland tar jag en helkvall och sitter i soffan och bara laserlaserlaser, men ibland har jag perioder da jag knappt laser mer an ett par bocker pa en manad, sa allt vaxlar. dessutom sa jobbar jag 6 dagar i veckan!



Ronnie: Kul att gu gillade min blogg och valde att lanka till den! Jag lankar garna till Bokklubbens sida, deras program verkar spannande och intressanta. Dock kunde jag inte hitta lanken till just min blogg (men 5 bloggar andra som jag vet ar bra) sa du far valdigt garna skicka indikationer (lank?) pa vart den ar, det skulle jag uppskatta.

2011-04-02 @ 11:51:38
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0