Lässvacka...?

Jag tror att jag har drabbats av någon slags läsappati. För första gången i år.


Jag ska ta dig dit av Joyce Carol Oates sög liksom musten ur mig. Missförstå mig rätt, det var fantastiskt bra och smög in under huden på mig (obehagligt djupt in, men närmare om det någon annan gång....), men den sitter liksom kvar på mig och vill inte ut. Jag har tappat lusten till annan litteratur, till och med den jag redan har börjat på (Unseen Academicals av Terry Pratchett) och det brukar aldrig hända...


Jaja, det har bara hållit i sig i ett par dagar, när det touchar veckan, då har vi ett problem, Huston!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Emma!

Tänkte på dig idag när jag fick en kasse böcker av våra grannar som åker hem till Sverige och inte får plats med allt i bagaget. Det var lite som julafton, fast samtidigt tråkigt att de åker.

Vi får försöka ses någon dag.

Sara

2011-04-11 @ 23:04:22
URL: http://saradrien.com/sara
Postat av: linda

haha....i know...jag e en läsls jagmed. Att jag läser e sida max om dagen e illa. Jag gör det motvilligt.

Säger också, housto vi har ett problem.

Postat av: Duktiga Tjejen

Läs Room eller The Other Hand så kommer du back on track!

2011-04-12 @ 07:33:29
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: Anna

Förstår vad du menar, blev sugen på att läsa Joyce boken nu. The other hand läste jag i typ tre månader, spännande att få höra den på nåns "like" lista.. Mina bästa böcker i år var Freedom av Jonathan Franzén, Easter Parade och Bleeding heart square.. Lycka till!

2011-04-12 @ 08:32:17
Postat av: Madeleine

Ja, men ibland hamnar man i lässvackor. Det känns nästan som att det är ett måste för att balansera upp alla ljuvliga perioder av läsflöde. Förstår att det är en klen tröst, men håll ut! Ditt lässug kommer definitivt tillbaka!

2011-04-12 @ 16:11:31
URL: http://bokklok.wordpress.com
Postat av: bokstödet

Trots att den gav en lässvacka (det vill man ju inte har) blev jag sugen att läsa Oates.

2011-04-12 @ 20:57:36
URL: http://www.minaboktankar.blogspot,com
Postat av: Emmas Bokhylla

Sara: Åh, vad roligt! Det är nästan precis som julafton!! Absolut, det måste vi!



Linda: Jag hoppas att det går över snart, visst är det hemskt?!



Duktiga Tjejen: Tack för tipsen! skall smyga iväg till en bokhandel och försöka få det att släppa snart!



Anna: gör det, den var fantastisk! Och så gjorde det lite ont...



Madeleine: Tack för de peppande orden! Jag hopaps att det blir snart dock!



bokstödet: nej, precis. Men den var värd det! Sååå mycket!

2011-04-12 @ 21:18:13
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Ann

Ibland kan en lässvacka vara nyttigt och vill säga någonting. Människan är nog skapad till att vara periodare. Sinnet behöver vila och kanske fokusera på något annat en liten tid(några dagar, vecka, månad). Utveckling går i trappsteg, så ibland kanske något måste få tid att smälta in, och att man får börja längta lite. En viss avhållsamhet kan vara positivt. Det får inte bli prestation över läsningen.....

2011-04-12 @ 22:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0