Avlutningen med Ayla

Ann Heberlein skriver intressant om den sista, avslutande delen i Jean M Auels serie om cromagnonflickan Ayla på dn.se. Precis som Ann valde jag att packa ner böckerna vid ett visst stadie i livet, när jag började tycka att de var skämmiga att ha i hyllan. Jag läste dem nog alldeles för tidigt i livet, precis som en radda andra unga läsare.


Nu har jag bara läst tre av de sex böckerna och känner för första gången på mycket länge att det kanske vore dags att ge Ayla en ny chans? Man kanske ser henne med andra ögon lite senare i livet...? Och som Ann skriver Ayla är numera en pusslande småbarnsmamma - vi förändras alla!

Kommentarer
Postat av: Mind the Book

kul att läsa heberlein om ayla!

slukade också som 12-13-åring och skämdes senare, precis som många andra. samma öde har drabbat Virginia Andrews, Judith Krantz och några andra i min bokhylla

2011-04-07 @ 21:11:34
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: a-lo

Ja, herregud, samma här. Men ibland läser jag faktiskt om något 80-talsalster som jag saknar recension på (mest för att det irriterar mig att ha en lucka). De är sällan bra..



Fast den här är ju nyskriven å andra sidan, så vem vet, det kanske blir en ny Auel-era för min del

2011-04-08 @ 15:12:24
URL: http://www.thebookpond.se
Postat av: Emmas Bokhylla

Mind the book: precis, man packade ned dem efter ett tag...



a-lo: Sant, men ibland vill man veta sjalv och ha koll pa dem. det kanske blir en ny Auel-era for mig med, men da maste jag lasa om alla den andra. Och jag har bara last 3 av 6. men det aksnke kunde vara kul!

2011-04-09 @ 07:37:08
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0