Arg katt och svullen hals

Vaknade i morse av att mitt lilla yrväder till katt välte en trave böcker inne i sovrummet och jag for upp på direkten. Det visade sig att hennes matskål var tom och hon manifesterade sin ilska över att vara utan mat genom att väcka matte på det värsta sätt hon kunde komma på. Fantastiskt egentligen, eftersom den var full till ca 60% med torrfoder i går. Ett matvrak/dammsugare till katt man har...

 

Upptäckte också att jag har en märkbar svullnad på vänster sida av ansiktet (det syns utifrån, jag är sned i ansiktet!). Tonsillen är svullen och det ömmar i området runt käken/visdomstanden i nederkäken på samma sida. Nu hoppas jag att det bara är en liten överansträngning som handlar om att jag tuggat för mycket på den sidan, för något mer avancerat (infektioner! visdomstandsoperationer!) har jag verkligen inte tid med, speciellt i och med att vi planerar en resa till Mombasa över påsken.

 

Skit också!

 

 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Likelsen "Katt/Dammsugare" har jag skrattat åt (med?) nästan hela dan.

Haha!

Man måste bara älska katter.

2011-04-14 @ 15:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0