Eid Mubarak!

Natten mellan torsdagen och fredagen syntes den första biten av den nya månen och Ramadan är alltså officeillt över och Eid-al-Fitr har börjat! Vilket också betyder att jag har hela tre dagar ledigt, fredag, lördag, söndag, eftersom Eid innabär 2 dagas officiell ledighet enligt Tanzanias lagstiftning. Känns jättekonstigt när man bara är van vid söndagarna - konstigt men bra! Planen var egentligen att åka till Bagamoyo över hela helgen, men det blev inställt i sista minuten. Lite trist, men det gör inte så mycket egentligen, det finns en hel del att hitta på här i Dar es Salaam ändå.

 

Det betyder också att jag för tillfället bloggar från en ganska skranglig uppkoppling via en mobiltalefon  och inlägget jag precis publicerade tog säkert en kvart att få i ordning och publicera.

 

Därför har jag lite svårt att svara på alla kommentarer etc i dag, det får vänta tills jag har hittat en stabilare uppkoppling, tyvärr!

 

Ha en kanonfin helg och Eid Mubarak till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0