Shoppa böcker på Zanzibar!

Jag önskar verklgien att jag hade kommit ihåg att slita upp kameran och ta en bild av  den lilla butiken där jag köpte de här böckerna, det var en kombinerad "butik" med begagnade böcker och målningar, enkla trähyllor och vitkalkade väggar (som de flesta andra butiker där, i och för sig). Billiga var de också.

 

Jag måste vara en av de sista svenskarna som inte har läst Snabba Cash av Jens Lapidus och efter en diskussion på en middag med några svenska kompisar för några veckor sedan så fick jag för första gången ett sug efter den. Tänkte att jag skulle behöva vänta till jul, men där låg den ju och bara väntade på mig!

 

Jag gillar Fiona Walker, ända sedan jag hittade hennes Lucy Talks för 20 baht (ca 5kr då) i en reahylla i en second hand bokshop i Chian Mai i norra Thailand för nästan exakt 5 år sedan (shit vad tiden går fort, jag blir ju mörkrädd...). Hon skriver rolig chicklit med ett fräscht och krispigt språk som oftast utspelar sig med kopplingar till den brittiska landsbygden och överklassen (yummy!) och hennes böcker är ofta långt över min lägstanivå. Well groomed är en fortsättning på en av hennes tidigare böcker, som jag erkänner att jag hade missat att den ens existerade, så jag blev jätteglad! Men.... jag skämms faktiskt bara jag ser omslaget. Och jag är inte den som är den när gäller det vi så fint kallar "tantsnusk", det skall gudarna veta (hej Jilly Cooper ;-)), men MÅSTE det vara ett så sjukt smetigt omslag till en bok som förmodligen inte alls kommer att falla inom den ramen? Men förmodligen var det väl såhär 80-talets chicklit såg ut. De flesta av hennes böcker har kommit i nyutgåvor i betydligt mindre pinsamma versioner.

 

 


Kommentarer
Postat av: Christer Carlsund

Hej! Ville bara tipsa om en sajt för bok- och filmintresserade som jag driver: www.SammaSmak.se. Gå gärna in på den, och om du gillar den kanske du kan lägga in en länk i din länklista?



mvh Christer

2010-10-12 @ 15:39:13
URL: http://www.sammasmak.se
Postat av: It's all about Books

Jag gillade Snabba Cash!

2010-10-12 @ 17:13:40
URL: http://itsallaboutmesbooks.blogspot.com
Postat av: Kimveronica

This This Guestbook is professional and to the point. Very interesting GuestBook.

2011-09-05 @ 11:07:23
URL: http://kimveronica.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0