Lyxproblem med huvudbry

Alltså, jag kommer (förhoppningsvis, Inshaallah som vi säger här på kontoret) hem till Sverige för att fira jul och det skall bli alldeles, alldeles underbart.

 

Och jag önskar mig rejäla mängder böcker i julklapp, som alltid. Vi har ett system i min familj - jag "får"en summa pengar som jag kan braka loss på adlibris för, och sedan skickas allt hem till mina föräldrar som slår in allihop och lägger under granen. Jag blir överlycklig och de slipper köpa fel alt. förstå sig på långa, krångliga och ibland till och med felaktiga listor som jag knaopar ihop och ändrar sisådär femtion gånger innan jul. Jag älskar't, systemet vi har!

 

MEN, det medför ju lite problem ibland. För till exempel, hur skall jag kunna bestämma mig?! Och hur skall jag kunna släpa allt fram och tillbaka Sverige/Tanzania? För jag har ju liksom inte chansen att kila in på Pocket Shop/Akademibokhandeln/lokala boklådan när jag vill och när jag väl är hemma så måste jag make the most of it.

 

Så, jag har redan börjat grubbla på det här underbara lilla dilemmat... Är det någon där ute som har tips på vad jag i bokfloden absolut INTE borde missa? Eller  INTE borde lägga min tid på?

 

 

Uppdatering:

Kunde inte mostå och gick in på adlibris.se och snodde ihop en potentiell beställning (utan att klicka "köp"). Jag slutade när jag lite spontant hade fått ihop 20 böcker, och då hade jag inte ens gått in på min Önskelista.... Det här kommer att bli komplicerat....

Såhär såg det ut;



 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Marika

Det var ett smart system ni har. Jag kommer inte på några direkta tips, men det låter inte som om det behövs heller. :-D

2010-10-28 @ 21:23:13
URL: http://bokmarika.blogspot.com
Postat av: Amelie

Svar: Nej, den har jag inte läst. Men lite nyfiken på den är jag.

2010-10-28 @ 21:46:25
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0