Kärnfrisk familj?

DN.se skriver om den danska familjen Mauritson som gjorde en helomvändning från sitt liv med för mycket socker, öl och annat tjafs till en  "sundhetsrevolution" som gjorde dem gladare, smalare lyckligare och gav dem ett bättre sexliv. När de hade lyckats med det så skrev de boken "Kärnfrisk familj" där de delade med sig av sina tips till andra (sedan kom en hel industri på köpet, menmen...).

 

Nu kommer boken till Sverige och jag måste säga att jag är nyfiken. Lite skeptisk, men nyfiken. Jag jobbar för mycket, stressar en hel del, tränar för lite, tycker mycket om sötsaker och tar gärna en öl/ett glas vin ibland. Plus att lunchen som serveras här på företaget består till största delen av...ris. Är ofta lite halvtrött och kan sova mig igenom nästan vad som helst.

 

Så, det vore kanske lite bra att se om de har något intressant i sin "formula"? Visserligen brukar det mesta som kommer i sådana böcker se likadant ut som en mängd andra böcker som redan tryckts upp i våra ansikten i omgångar, men det är alltid kul att se hur budskapet är förpackat och om det har kommit någt nytt senast senaste bomben i bokhandlarnas hälsoavdelning....

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanneles bok-paradis

Visst kan man påverka mycket själv.

2010-11-03 @ 11:08:38
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Vixxtoria

Jag läste artikeln och tyckte först att det verkade lite intressant, men mot slutet kändes det lite... ja, för ambitiöst för mig i alla fall.



Det borde ju kunna finnas någon gyllene medelväg, tycker man.

Postat av: Emmas Bokhylla

Hannele: absolut, mycket kan man paverka helt sjalv! Att hitta motivationen ar ibland svart, dock... ;-)



Vixxtoria: Ja, det kan jag halla med om, lite val extremt och, tja..goody-goody. Och sa funkade det ju inte i langden heller...

2010-11-08 @ 14:52:29
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0