Truck Stop av David Ericsson


 

Novellerna i Truck Stop rör sig inom lastbilschaufförernas värld, genom det hårda och det trötta, det riskfyllda om det monotona. Om att ha en tjej som man aldrig träffar, men som man önskar att man vågade vara nära. Om att aldrig våga säga nej för risken att bli utan jobb. För rädslan för bilolyckor. För korta stunder av närhet.


Företaget jag jobbar på verkar inom fordons- och transportsektorn och genom det så tror jag att jag tyckte att de här novellerna kom närmare, blev mer intressanta än vad jag kanske hade tyckt annars. Språket är rakt och det är lätt att följa med, men nu kände jag att jag verkligen kunde relatera till verkligheten. För jag, ja jag kan inte säga att jag VET, men jag har sett många glimtar av det, livet inom transportbranschen. Och som min chef brukar säga ” It’s not that rosy”.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med dig.

Duktig du är som läser böcker, själv suger jag på det.

2010-06-10 @ 12:08:50
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0