Lucia 2010

I dag ar det +35C ute, i matsalen var det stekhett och nar jag at lunch parlade sig svetten i pannan. Solen stralar ute och det blir snabbt kvavt om man inte har luftkonditioneringen pa.

 

I dag ar det 13e December, Lucia. I dag borde det vara sno, iskallt och morkt enligt svenska traditioner. Jag klagar inte, jag njuter av varmen.

 

I kvall skall jag dra pa mig en liten charmig cocktailklanning och kila till det svenska Luciafirandet, dricka lite glogg, mingla och ha trevligt. Sta under en plam och knapra pa pepparkakor. Inte alls helt fel, om jag far saga det sjalv.

 

Pa lordag kvall/natt gar planet tillbaka till Sverige, da ar det dags att fa lite traditionellt julfirande.


Kommentarer
Postat av: Marie

Låter som ett trevligt luciafirande, och sen: Välkommen hem till Sverige och kylan!

2010-12-13 @ 15:55:53
URL: http://enochannanbok.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0