My name is Koppel, Hans Koppel

Jag erkanner, jag har inte last nagon bok av Hans Koppel, jag erkanner ocksa att jag faktiskt inte ens visst att det var en psedonym. Men, jag har sett att det har varit uppmarksamhet kring att hans "riktiga" identitet avslojades i dag av Adlibris. Hade till och med glomt bort det lite, tills jag laste pa olika bloggar i dag om det och jag funderade val lite pa vem det kunde vara, det gor man ju alltid. Och lite om hur de som laser hans bocker skulle reagera. Ledsna? Glada? Inte bry sig? For det kan jag forsta, att man blir jattebesviken om det ar en person man inte alls gillar/sympatiserar med.

 

Och sa avslojade adlibris i dag att det ar forfattaren Petter Lidbeck som ar Hans Koppel. Och jag erkanner (aterigen) att det inte sade mig nagot alls, och jag blev lite forlagen nar jag sag hans jattehog med bocker pa adlibris, jag kande inte igen hans namn, trots att jag har en 11-arig boroson som jag koper en massa bocker till. Jag fick i alla fall lite bra julklappstips!

 

I alla fall sa blev jag intresserad av att lasa mer av Hans Koppel, jag skall kika efter hans bocker nar jag kommer hem till jul!

 

Men, ni som laser Hans Koppel, vad tyckte ni om nyheten att han egentligen heter Petter Lidbeck?

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Linnea

För mig spelar det egentligen ingen roll vem som ligger bakom pseudonymen. Jag tyckte väldigt bra om Vi i villa och om författaren bakom hade gett ut fler "vuxenböcker" så hade jag varit intresserad av att läsa dem av den anledningen, men nu verkar han ju bara ha gett ut barnböcker tidigare, så då spelar det mig ingen roll alls vem han är. :)

2010-08-25 @ 19:01:44
URL: http://www.bokblomma.com
Postat av: Anna Johansson

Gillar hans barnböcker skarpt! Har ännu inte läst någon vuxenroman. kanske kan det bli höst...

2010-08-25 @ 23:42:49
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0