Mumin fyller 65!

I ar fyller Muminfamiljen 65 ar coh det ar nagot vart att firas! Hade jag bott i Sverige sa skulle jag ha akte till Muminland i Finland, och formodligen gora det ensam, eftersom vare sig min sambo eller de flesta av mina basta vanner skulle vilja folja med mig.... Men eftersom jag nu inte har mojlighet att gora det, sa far jag fira det har pa bloggen.

Tove Jansson, Muminfamiljens skapare, var en oerhort intressant person och en oerhort bra artikel som DN publicerade for ett tag sen kan ni lasa har.

 

Men, Da maste jag ju ocksa fundera pa vilken av Muminbockerna som jag tycker ar den basta, och det ar nastan lattare sagt an gjort. Just nu sa tror jag att det star lika mellan  Vad hände sen? och Muminpappans memoarer. Eller kanske Trollkarlens hatt? Det har tal att tankas pa, onskar att jag ahde bockerna har sa att jag kunde lasa om dem!

 

For ovrigt onskar jag att jag hade alla serierna, de ger en lite annorlunda bild av muminfamiljen an den som ges i bockerna.

 

Vilken av bockerna ar era favoriter?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0