Labytinth av Kate Mosse

Omslag, Labyrinth av Kate Mosse

Just nu ligger ”The Labyrinth” av Kate Mosse på mitt nattduksbord (okej, inte direkt PÅ, eftersom min katt är relativt aggressiv när det gäller pappar i alla det slag) och jag har hunnit ungefär en fjärdedel.


För två veckor sedan upptäckte jag ett oläst ex av boken på loppmarknad på Little Theatre här i Dar es Salaam, och när jag fick reda på priset, 4 000 Tanzaniska shillings (ca 20 kr, fast det slutade med 5 000 Tshs, hon hade ingen växel) blev jag alldeles till mig i trasorna.


Men sedan tog det ett tag innan jag kom igång ordentligt med boken, och jag har svårt att sätta fingrarna på exakt vad det berodde på. Vad det jag som var ur balans, med mycket att göra på jobbet, och för högt lästempo på sista tiden? Eller var det något med boken som inte fångade mig? Vad det nu än var, så lyckades jag pressa mig igenom den perioden och när jag kom ut på andra sidan, så var jag och ” The Labyrinth” i perfekt symbios. Så perfekt att jag blev tvungen att lägga undan den ett tag, eftersom jag riskerade att läsa den nätterna igenom och sabba både humör och arbetstid! Så därför ligger den i garderoben (det kommer en förklaring till det, någon gång snart, jag lovar!) och väntar på att det skall bli helg, så att jag kan gosa ner mig totalt med bara den och sträckläsa!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0